Home » Praktijktraining USM

Praktijktraining USM

U volgt deze training zonder kosten als u gebruik maakt van het subsidieproject Digipower. Normale prijs: €1275,-
Duur: 3 dagen

De training Praktijktraining USM is de training om naast de USM-theorie ook te leren hoe u USM in de dagelijkse praktijk kunt implementeren! Deze praktijktraining bestaat uit 2 dagen USM Foundation gevolgd door een workshop gericht op implementatie van USM in de praktijk.


Locaties en data

De training Praktijktraining USM kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Dagtrainingen (10:00 – 16:00)
- 10-06-2024, 11-06-2024 en 12-06-2024 (Online)
- 09-09-2024, 10-09-2024 en 13-09-2024 (Online)
- 18-11-2024, 19-11-2024 en 25-11-2024 (Klassikaal - Den Haag)


Omschrijving Praktijktraining USM Foundation

USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening.

Wat maakt USM bijzonder?
Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten. Bekijk hieronder een korte USM video van Jan van Bon op Vimeo voor een korte indruk van USM.

Compleet pakket
In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

Waar wordt USM toegepast?
USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken etcetera, maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!


Inhoud Praktijktraining USM

De Praktijktraining USM benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

Programma

Tijdens deze training leert de deelnemer de volgende servicemanagement-aspecten hanteren en krijgt deelnemer handvatten voor implementatie in de praktijk:
• Methodes versus practices (frameworks)
• Primaire versus secundaire taakgebieden
• De indeling van het facilitaire domein
• De levenscyclus van services
• De definitie, structuur, en kenmerken van een service
• Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
• Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
• De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
• Structuur van een proces
• Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
• Procesmodellering
• Onderscheid tussen functies en processen
• Procesmanagement en lijnmanagement
• Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
• Workflow management
• Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow tool
• De 5 processen van het USM-procesmodel
• Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
• Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
• Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)

In deze training worden bovenstaande onderwerpen afgewisseld met voorbeelden van USM implementatie in de praktijk


Uw profiel

Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren werken in een organisatie die de USM-methode hanteert. U kiest deze training als u naast de theorie ook wilt weten hoe u USM kan implementeren.


Examen USM (optioneel)

Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het online examen wordt op afspraak voor u ingepland. Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat USM Foundation. De kosten voor het examen bedragen € 225,- excl. BTW.


Praktische informatie

De Praktijktraining Universeel Service Management wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner. De Praktijktraining USM duurt 3 dagen. De kosten voor de Praktijktraining USM bedragen €1275,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal. Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.


Referenties

Ben Vester COA
9/10 -Rating9
Goede diepgang en op het juiste moment. De dynamische slides zijn heel verhelderend.

Ed de Gier Pieter van Foreest
9/10 -Rating9
Duidelijk en zinvol. Voldoende tijd voor interactie en vertalen naar praktijk. Fijne spreker/trainer, Jan de Vries.

Thomas Demoet Justitiële Informatiedienst (Justid)
10/10 -Rating10
Veel informatie, maar nooit stroperig. Wordt bondig en enthousiast overgebracht. Inspireert om er mee aan de slag te gaan.

Bekijk meer referenties
Thomas Demoet Justitiële Informatiedienst (Justid)
10/10 -Rating10
Veel informatie, maar nooit stroperig. Wordt bondig en enthousiast overgebracht. Inspireert om er mee aan de slag te gaan.

Kurt de Koning ITMG
10/10 -Rating10
Fijne training om te volgen, goed verzorgd trainingsmateriaal en heldere uitleg van de trainer. Dank je wel Jan, ook voor het geduld bij het beantwoorden van de vragen ;-).

Ed de Gier Pieter van Foreest
9/10 -Rating9
Duidelijk en zinvol. Voldoende tijd voor interactie en vertalen naar praktijk. Fijne spreker/trainer, Jan de Vries.

Pieter Hof Justid
9/10 -Rating9
Zeer herkenbaar, naadloos passend op onze praktijk. Lekker losse manier van lesgeven met de nodige kwinkslagen en humor. Dat werkt!

Ellen van Aalst Justid
9/10 -Rating9
Er was een goede sfeer en tijd om praktijkvoorbeelden veel aan bod te laten komen. De training was ongedwongen met veel inhoud.

Jarne Geysen 2Grips
9/10 -Rating9
Er werd goed overzicht van de lesstof behouden, ondanks dat tempo wellicht wat hoger lag. Kennis van trainer is zeer goed + aangename manier van les geven.

Ben Vester COA
9/10 -Rating9
Goede diepgang en op het juiste moment. De dynamische slides zijn heel verhelderend.

Yvonne Meijer-Weghorst Justid
9/10 -Rating9
USM Foundation is een duidelijke, overzichtelijk gegeven training.

Tim Daniels Bol.com
9/10 -Rating9
Heldere en vlotte uitleg

Joost-IT
8/10 -Rating8
Fijn gebruik van verschillende werkvormen (miro, USM-bord, enz.). Goede verdeling van tijd/planning.

Marco Verdult
10/10 -Rating10
USM Foundation is een pittige training, maar de trainer legde alles perfect uit. Als ik een begrip niet snapte, vertelde hij het nog een keert.

Piet Buisman VZVZ
9/10 -Rating9
De trainer, Jan de Vries, is een heel prettig persoon die op een fijne manier de lesstof op ons overbracht. Er was voldoende ruimte voor interactie met elkaar en het stellen van vragen. Ik raad de training aan!

Frank Kras Conscia
9/10 -Rating9
Overzichtelijk en duidelijk. Goed te volgen

Bart de Paauw Sabaas
10/10 -Rating10
Heldere uitleg en goed tempo, duidelijke voorbeelden en leuke discussies

Leo van Giessen
8/10 -Rating8
De duidelijkheid waarmee de trainer de lesstof uitlegt, is fantastisch. Als je wat verduidelijking wilt kan dat direct. Ga zo door ITMG!

Roxanne Pruijsers PRUBA
8/10 -Rating8
De trainer heeft veel expertise en kan dit goed overbrengen. Fijn is ook dat de training online was; dat zorgt voor veel flexibiliteit.

Marjolein Zijlstra
10/10 -Rating10
Wat een ontzettend prettige trainer. Hij geeft zeer heldere uitleg met duidelijke vertalingen naar de praktijk. Daarnaast is hij heel stipt.



Aanmelden voor Digipower

ITMG contact

Wil je meedoen met het programma Digipower? Klik dan op de knop 'Aanmelden' en vul het formulier in. Je kunt op meerdere momenten per maand instromen. Het aantal plekken is beperkt, dus schrijf je snel in om zeker te zijn van een plek!

Aanmelden Digipower